Sunday, 13 November 2011

Bag story / Torbowa historia

One of my etsy's friends, Grace, gave me the great idea of incorporating my trees into bags. I loved this idea and here's the result.
Jedna z moich etsowych koleżanek, Gracjana, podsunęła mi świetny pomysł, żeby robić moje okrągłe drzewka w formie torebek. Bardzo mi się on spodobał i oto efekt.
More pictures you can see in my shop. Here I want to talk about something else. The ideas of bags were flying around my head from some time now. Last year was a great exhibition in Cracow totally devoted to bags. Unfortunately I couldn't see it but now I bought myself a catalog:
Więcej zdjęć możecie zobaczyć w moim sklepie. A tutaj chciałabym opowiedzieć o czymś całkiem innym. Pomysły na torby chodziły mi po głowie już od dłuższego czasu. W ubiegłym roku była piękna torebkowa wystawa w Krakowie. Niestety, nie udało mi się jej obejrzeć, ale teraz kupiłam sobie jej katalog:
Clever, isn't it? But it's not only a form, the content is great too:
Sprytny, prawda? Ale świetna jest zarówno forma jak i treść:
And looking through it reminded me of my beloved "The Medieval Art of Love" and the bag I always wanted to make:
A w czasie oglądania, od razu przypomniała mi się moja ukochana "The Medieval Art of Love" i torba, którą zawsze chciałam uszyć:
So just after the tree bag I started working on the "medieval" one :) And voila:
Więc zaraz po drzewkowej torbie zaczęłam pracować nad "średniowieczną" :) No i proszę:
I'm not sure if it is medieval bag with modern twist or modern bag with medieval flavour :)
Nie jestem pewna, czy to średniowieczna torba  we współczesnej aranżacji czy raczej nowoczesna torba w stylu średniowiecznym :)
Anyway it is done and I have some ideas for more :)
W każdym razie jest skończona i już mam pomysły na następne :)
And yes, sure, it will end on etsy soon :)
No i oczywiście na pewno niedługo wyląduje na etsy :)

9 comments:

Feeling Artsy said...

I love these!!!

Tuome said...

przepiękne torebki :) ta z drzewem jest naprawdę niesamowita ^^

Anonymous said...

Wpadam codziennie. Czasu mało, ale na zachwyt zawsze znajdzie się chwilka. Drzewo, dom, średniowieczna torba...cuda. Pzdr serdecznie- Anna

Katie said...

your bags are so adorable.

Debuko said...

Obie cudne!!! Podziwiam Twój talent i pozdrawiam:)

Cathy at PotterJotter said...

As you know, I just love all your medieval work - bags too! And you have reminded me that I am going to do some medieval designs on my pots. Still working on it ... coming soon! Might get that book though.

Barbara Rosenzweig said...

Your work is fabulous!

Decoromana said...

beautiful, I love this medieval bag!

FiliGrace said...

I'm proud I could be an inspiration for you. Thanks for mentioning me, Bożena. :)
I also wanted to visit the bag exbitions, but I haven't made it.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...